Wycieczka do Wrocławia- przyjemne z pożytecznym.

Ocena użytkowników: 1 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

JM20180108 04Wizyta na jarmarku bożonarodzeniowym staje się już naszą szkolną tradycją. Kolejny już rok Panie Aldona Starosta i Anna Skrzypczak zorganizowały wyjazd na Jarmark Bożonarodzeniowy, by jeszcze lepiej wprawić się w świąteczny nastrój. 12 grudnia 90-osobowa grupa uczniów, nauczycieli ZSP i rodziców wyruszyła tym razem do Wrocławia, który zachwyca świątecznymi dekoracjami i magicznym oświetleniem.

Program wycieczki był bardzo urozmaicony. Pierwszym punktem była wizyta we wrocławskim ogrodzie zoologicznym i możliwość zmiany aury z zimowej na upalną w zachwycającym różnorodnością flory i fauny AFRYKARIUM. Wszystkich rozczuliły sympatyczne hipopotamy, foki i pingwiny, a spacer podwodnym korytarzem dał szansę podziwiania morskich stworzeń w przepięknej scenerii.
Po wizycie w zoo udaliśmy się do HYDROPOLIS. To otwarte w 2015r. Centrum Edukacji Ekologicznej jest jedynym tego rodzaju obiektem w Polsce. Hydropolis to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. Centrum daje możliwość przeprowadzenia niebanalnych lekcji z zakresu biologii, chemii i fizyki oraz zrozumienia roli wody we wszechświecie.
Kolejnym punktem programu było dwu- i półgodzinne zwiedzanie Starówki z przewodnikiem: dowiedzieliśmy się m.in. ciekawych faktów z przeszłości miasta, podziwialiśmy imponującą architekturę Ostrowa Tumskiego, odwiedziliśmy wrocławską Katedrę oraz poznaliśmy historię wrocławskich krasnali, które spotykaliśmy w trakcie naszej wędrówki po śródmieściu.
Ostatnim punktem był jarmark bożonarodzeniowy na wrocławskim Starym Rynku, który zaskakuje różnorodnością stoisk i atrakcji. Przy akompaniamencie świątecznych przebojów podziwialiśmy ozdoby, dekoracje i oświetlenie degustując świąteczne słodkości i inne specjały.
Pełni najcudowniejszych wrażeń pożegnaliśmy stolicę Dolnego Śląska i udaliśmy się w podróż powrotną. Chociaż tradycja jarmarków nie wywodzi się z Polski, możemy być dumni, że w naszym kraju są tak oszałamiające miejsca jak wrocławski jarmark świąteczny.